PhotoFreak - ייבוא ושיווק ציוד צילום וסטודיו - ראיון עם הצלם תמיר אורבאום
סניף ת״א, רח׳ דוחן 20
סניף חיפה, רח׳ חלץ 2 

טלפון רב-קווי: 077-2155009

 
 

 




 
 
  ראיון עם הצלם תמיר אורבאום
דף הבית >> FreakBlog >> ראיון עם הצלם תמיר אורבאום
ראיון עם תמיר אורבאום, צלם סיורים וירטואליים
מאת :שירן ולק

 
את תמיר הכרתי רצלינו באולם התצוגה, בחור צנוע ושקט שחי ונושם צילום בלי הפסקה.
את התשוקה שלו לאיכות קשה לתפוס, הבחור תמיד מכוון גבוהה בעבודות שלו והתוצאות בהתאם.
 
בכל פעם שאני פוגש את תמיר הוא מצליח להעביר לי את התשוקה העזה שלו לעוד פריים מושלם, החפירה להכיר עוד ציוד חדש והרצון הבלתי נלאה לגדול ולהשתפר ואני מאוד נהנה לראות צלמים שכ״כ מסורים למה שהם עושים.
 
ממש לאחרונה תמיר השיק את האתר החדש שלו וזו נראתה לי סיבה מספיק טובה לשבת איתו לראיון אחד על אחד.
 
 
 
מהו הציוד שאתה משתמש בו כיום?
ציוד זאת מילה גדולה... החלק העיקרו הוא גופים של ניקון  
D700 + D300s
ומגוון עדשות  מ8 מ"מ ועד ל300 מ"מ שמאפשרות לי לצלם פנורמות ברזולוציות משתנות.
בנוסף יש לי מספר חצובות וראשים שונים, כל ראש משמש אותי לסוג אחר של עבודה.
ויש עוד הרבה עזרים שונים ומשונים (פלאשים, שלטים, משדרים, מקלטים ועוד ועוד)
 
כיצד התחלת לצלם?
על המצלמה הראשונה שלי חתמתי בצבא, שם גם למדתי את הבסיס.
לאחר הצבא למדתי במכללת תילתן צילום ובו בזמן צילמתי המון בטבע, בעיקר מאקרו. ואפילו השקעתי ואף כתבתי מדריך לצלם המתחיל  בתחום (מאקרו). משם הדרך להקמת עסק עצמאי בתחום הצילום הייתה קצרה.כיום אני מצלם בעיקר סיורים וירטואלים, צילומי אדריכלות ועיצוב פנים.
 
מיהם הצלמים שהשפיעו עליך?
אחותי הגדולה צלמת כבר המון שנים... אני מניח שחלק ניכר מהמשיכה לתחום הגיעה מהצפיה בעבודות שלה. אלו שתמיד כיף להסתכל על העבודות שלהם אלו עומר כלב וSam rohn. שני צלמים שעקבתי אחריהם בתחילת דרכי, בעיקר בתחום הסיורים הוירטואלים. דרך העבודות שלהם הבנתי כיצד להתגבר על בעיות טכניות מסובכות. (לדוגמה: צילום מול מראה גדולה)
 
איך בחרת את התחום שלך?
כבר מתחילת הדרך אהבתי לצלם פנורמות, זה תחום מרתק שמאפשר לך להרחיב את שדה הראיה שאתה מציג, זה לא הזווית הצרה שנותנת לך מצלמת 35 מ"מ. העידן הדיגיטלי לקח את התחום הזה עוד כמה צעדים קדימה ואפשר לחבר פנורמות מאלפי תמונות לכדי תמונה אחת ענקית בה ניתן לטייל.  כיום קשה לי לצלם תמונות רגילות. בכל מקום אני מחפש כיצד לעגל אותו לתוך כדור (פנורמה ספרית).
 
מה מייחד את הסגנון הצילומי שלך?
התחום בו אני מתמחה (צילום 360) מיוחד בפני עצמו. ולכן מעבר לחיפוש מתמיד אחרי אפיקים חדשים לדחוף אליהם את ה360. צריך להיות מאוד מדוייק בסגנון הצילום הזה, כי תזוזה של מילימטר לכל כיוון יכולה להרוס לך צילום שלם.
 

מה הדבר הכי מטורף ולא שגרתי שקרה לך במהלך צילומים?
אני בחור די משעמם.. כך שהדבר הכי מטורף שהיה לי זה שהתרסק לי ציוד הצילום במהלך צילומים, בכניסה לשער האריות בעיר העתיקה (ירושלים). מצלמה, עדשה וחצובה עלו בסערה השמימה.
 
סיפור קצת מטריד שקרה לי.. צילמתי תערוכה בחו"ל וכשהגעתי הביתה גליתי לתדהמתי (תדהמתי עלק... השיער שלי הפך לבן באותו ערב) שחסרה לי תמונה אחת בפנורמה מאחד החדרים. הלקוח שנצמד אלי במהלך הצילומים הצליח להוציא אותי מהריכוז. למזלי הרב, התערוכה נעשתה לפי הדמיה ולכן פניתי ישר אל המשרד שהפיק את ההדמיה בכדי לקבל ממנו את התמונות של החדר הספציפי, ואחרי יומיים של עיבודים והתאמות, הפנורמה הושלמה ולא נשאר זכר לפאדיחה הגדולה.
 
 
כיצד אתה מחדש כל הזמן? מהיכן הרעיונות?
מעקב מתמיד אחרי הטכנולוגיה שהולכת ומתחדשת בכל יום. כל הזמן לראות עוד ועוד עבודות מהארץ ומחו"ל. ושגעון מולד לחפש אחרי דברים חדשים ומרתקים כל הזמן. זה תחום שאפשר לעשות איתו המון דברים, לדוגמה: צילום 360 ברזולוציה גבוהה של בית הכנסת של חסידות בעלזא בירושלים. הפנורמה מורכבת מלמעלה מ-200 תמונות, רק להכין את הצילום לקח לי מספר ימים, היה צורך באיפוס מיוחד של הציוד בגלל העובדה שזה צולם עם עדשת 50 מ"מ ולא עם "עין הדג" כמו ברוב הפנורמות העגולות. או הפנורמה הגדולה של ירושלים, פנורמה שטוחה בה ניתן לעשות זום אין מהר הזיתים ולהתמקד בפרטים בעיר העתיקה, כאן צילמתי עם עדשת 200 מ"מ וגם כאן יש למעלה מ-200 תמונות.
חלק לא מבוטל מתהליך ההפקה הוא עבודה עם תוכנות, ולכן ככל שעובר הזמן אני מוצא את עצמי יותר ויותר מתעסק עם תיכנות, שינוי והוספת נתונים בבסיס הסיור. מה שמאפשר לי לפתוח אפיקים חדשים ומוצרים חדשים בתחום הזה.
 

כיצד מתכוננים לצילום כזה?
הכנות ליום צילום לוקחות כמה שעות. זה מתחיל מבדיקת הציוד, הטענת סוללות, איפוס הראשים הפנורמים והרכבת החצובות השונות. פעם בשבוע אני מנקה את כל העדשות ובודק שאין לכלוכים על החיישן של המצלמות. כל הציוד ארוז בתיקים מתאימים. תיק למצלמות ולעדשות, תיק לציוד התאורה, ותיק לאביזרים השונים. כלל אני מעדיף לקחת איתי קילו יותר ולא להצטער על עדשה או כבל שהשארתי בבית (בעיקר בנסיעות לחו"ל).
 
אבל זה החלק הקל...
צריך לוודא מול הלקוח שהחלל שעתיד להיות מצולם נקי ומסודר. שכל התאורה במקום עובדת ולדאוג כמה ימים לפני לברר איתו מהיכן מגיעה השמש ואיך זה משפיע על התאורה במקום. בכלל הסבר קצר ללקוח שלא יבנה על נפלאות הפוטושופ וידאג שהמקום יהיה מבריק לקראת הצילום.
מרוב הלקוחות אני מבקש שיצלמו לי בסמארטפון שלהם את המקום, מספר תמונות. מה שעוזר לי להתכונן אל הצילום בצורה טובה יותר.  זה גם מאפשר ללקוח להבין בשניה למה הוא צריך צלם מקצועי...
 
 
כיצד בוחרים לוקיישן לצילום?
למזלי אצלי הלקוחות בוחרים את הלוקיישן...
 
עד כמה אתה משתף את הלקוחות בבחירות שאתה עושה?
הלקוחות שותפים מלאים בתהליך גיבוש הקונספט. ז"א שאנחנו עושים שיחה מקדימה כדי שאוכל להבין מה הלקוח מצפה לקבל בסופו של יום הצילום. זה נותן ללקוח תחושה שהוא שותף לעבודה ויש לו שליטה על הנעשה. וזה יוצר תיאום ציפיות מלא בין הלקוח לבין הצלם.
בד"כ אני מבקש מהלקוח להראות לי עבודות קודמות שהוא עשה כדי להבין מה הסגנון המועדף עליו.
 

ספר לנו על תהליך עיבוד התמונות:
לפני עיבוד התמונות קיים שלב חובה שנקרא גיבוי התמונות, שם הכל מתחיל. העתקת הכרטיסים למחשב ולכונן חיצוני. והכרטיס עובר לשבת בצד עד לסיום העבודה על הפרוייקט.
 
אחרי שהכל מגובה והסינון הראשוני נגמר, מתחילה עבודת הנמלים עיבוד החומר המצולם וחיבור הפנורמות.  קודם עיבוד ראשוני (חשיפה, טמפרטורה, ניגודיות ולעיתים טיפה חידוד) עם התוכנות של ניקון (view nx2 / capture nx-d) ועיבודים אגרסיבים יותר  בפוטושופ, במידה והם נדרשים.
 
חלוקת החומר לתיקיות משנה פנורמות לחוד וצילום סטילס רגיל לחוד. ולאחר מכן הרכבת הפנורמות ועיבוד סופי לפנורמות. בגלל הכמות הגדולה של פנורמות שאני מצלם ביום, אני מפריד בין פנורמה לפנורמה עם צילום של היד שלי. בסוף יום אני נשאר עם פנורמות ותמונות של הידיים שלי.
 
שלב עיבוד החומר לא מוכר מספיק ללקוחות בניגוד לצילום וידאו שברור לכל בר דעת שמצריך עריכה... זה הוא שלב שהלקוח לא תמיד מוכן לשלם עליו (לרוב זה מבורות..)
 
 
מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?
לסיים פרוייקט :-) 
האמת היא שפרוייקטים מורכבים הם דבר מהנה. כי לבוא לצלם דירה פשוטה זה נחמד. אבל אין בזה אתגר. כל פרוייקט שמאתגר אותי מבחינת תאורה, חללים מסובכים וסתם מקומות עם פריטים מיוחדים שצריך לדאוג שהכל יצא טיפ טופ.  צילום פנים רכבים זה דוגמה טובה לתיק רציני. תחשוב על הסוזוקי אלטו הקטנה. כמה שהיא קטנה מבחוץ היא עוד יותר קטנה מבפנים. ולהכניס פנימה, חצובה, מצלמה ועדשה, פלאשים, מקלטים לשלט ולפלאשים... זה לא פשוט בכלל. מה גם שצריך בכל פעם להיכנס פנימה בכדי לסובב את הראש של החצובה כדי לצלם את כל החלל.
 
 
 
מה אתה הכי פחות אוהב בעבודה שלך?
גביית כספים מלקוחות... זה השלב הכי מתיש בניהול העסק. לעיתים זה יכול לגזול ממך כל כך הרבה אנרגיות. וכמובן נושא התשלום שוטף + 30/60/90/365....
 
 
מה נדרש בכדי להפוך להיות צלם מקצועי בתחום שלך?
ציוד מתאים וידע. ידע קיים בשפע ברשת הבעיה היא ש 99% ממנו באנגלית, אז מי שלא ממש מסתדר עם אנגלית יהיה לו קשה לקלוט את הטכניקה. עין טובה בוודאי לא מזיקה אבל זה שייך לכל תחום בצילום ובאומנות. וניסיון... אבל זה מגיע עם הזמן.  הקפדה על דיוק באיפוס הציוד  ובחישובים השונים לקראת הצילם וכמובן דיוק בזמן הצילום. אלו דברים כן יכולים להשפיע על היכולת של הצלם להתקדם בתחום הזה.
 
מה תמליץ לצלמים בתחילת הדרך?
לעבוד כבר מהשקל הראשון עם חוזה מסודר מול הלקוחות. לדאוג שלקוח קורא וחותם על כל הצעת מחיר. זה יפחית לכם הרבה תסבוכות כבר מההתחלה. לא להתפזר יותר מדי. צלם שמצלם גם אירועים, גם אופנה, גם מזון וגם אדריכלות (או בקיצור הכל) בד"כ יהיה בינוני בהכל... גם בעיני הלקוחות.
 
כיצד אתה ממליץ לשווק את עצמך בימים אילו?
פעם חשבתי שאני יודע הכל... (כמו כל צלם מתחיל..) והעדפתי לשבת בבית ולתת ללקוחות להגיע אלי. לאט, לאט הבנתי שכדאי ליזום יותר ולהתחיל לפנות ללקוחות. ולכן התחלתי  בהעברת תחומים מסויימים שקשורים בניהול העסק לגורמים מקצועיים כדי לפנות לי זמן לשיווק העסק. התחלתי להעזר ברו"ח ובהמשך עברתי לעבודה מול יועץ  שיווקי (יהל דמטר – תותח על!!) שעזר לי לשנות גישה בשיווק העסק ובהתנהלות השיווקית הכללית. החל מהצעת המחיר והפניה ללקוחות דרך סידור האתר והתנהלות הדף העסקי בפייסבוק. מי שעוקב אחרי הדף שלי בשנה האחרונה (ויש שלושה כאלה לפחות) בוודאי שם לב לשינוי המרענן.
 
תן לנו טיפ מקצועי חשוב.או טיפים.
תאורה תאורה ותאורה. זה באמת הדבר החשוב ביותר בצילום. צלם שיודע לנצל את האור בצורה מקסימלית יוכל להגיע לתוצאות מרהיבות בכל עבודה שידרש לצלם.

אישית אני מתעקש לצלם בשעות שמתאימות לתוצאה הרצויה ולא מוכן לאנוס את התוצאה לשעת הצלום.
 

רוצים לראות עוד מהעבודות של תמיר?

הכנסו אליו לאתר החדש בכתובת :
www.360vr.tamiror.com

אהבו אותנו

חפשו אותנו





 
צור קשר

local סניף ת״א, רח׳ דוחן 20
local סניף חיפה, רח׳ חלץ 2
telephone 077-2155009
mail info@photofreak.co.il
   
   
 
© 2017 PhotoFreak Ltd All Rights Reserved. ט.ל.ח
 
לייבסיטי - בניית אתרים