PhotoFreak - ייבוא ושיווק ציוד צילום וסטודיו - ראיון עם הצלם זאב שטיין
סניף ת״א, רח׳ דוחן 20
סניף חיפה, רח׳ חלץ 2 

טלפון רב-קווי: 077-2155009

 
 

 




 
 
  ראיון עם הצלם זאב שטיין
דף הבית >> FreakBlog >> ראיון עם הצלם זאב שטיין
 
את זאב שטיין הכרתי בפוטופריק.
איש עסקים שחוטא בצילום כך חשבתי.
בכל פעם שהוא נכנס יכולתי להרגיש את התשוקה והכיף שמלווים את הצילום שלו. בין מניפולציות בפוטושופ לבין תפיסה
רעיונית מקורית ושונה ועד לאחרונה, צילומי עיתונות שלא היו מביישים הרבה צלמים מקצועיים מנוסים.
לא חשוב באיזה תחום, את התמונות של זאב אני מיד מזהה בשל טביעת האצבע היחודית שלו המשלבת בין צילום ועיבוד.
תמיד עניין אותי מה מניע את האיש הזה ואת הצילום שלו ואני בטוח שגם אתכם יעניין לשמוע.
תהנו.
שירן ולק.

מדברים צילום  עם זאב שטיין.
מראיין ועורך : שירן ולק

ספר קצת על דרכך כצלם מההתחלה ועד היום – תהליך ההתפתחות שלך.


חיפשתי תעסוקה לנשמה, מאחר ואני לא אוכל דגים אז דייג ירד מסדר היום.
חיפשתי משהו באומנות מאחר  ואני עוסק בניהול וניהול זה אומנות ויצירתיות במתחים גבוהים.
הצילום נראה לי אומנות ויצירתיות במתחים נמוכים מאוד וקרוב לניהול. ולא כמו ניהול, בצילום היום רואים את התוצאות מיד.
כך התגלגלתי לצילום.

בתחילה היתה לי מצלמת ניקון 1-D  (היסטוריה).  
ממש בתחילת פריצת התחום הדיגיטלי למצלמות הייתי הראשון במועדון תל אביב עם מצלמה דיגיטלית.
כולם אמרו שזה לא יתפוס ושהצבעים לא צבעים. בתור אחד שחי טכנולוגיה מתקדמת הסברתי לחברי המועדון שאין לחזור אחורה בנושא צילום דיגיטלי ונושא הפילם היה מוצב במוזאון.
כבר אז היה ברור לי שזו הדרך. כמו כן, קניתי מקרן שמתחבר למחשב בכדי שאוכל להציג את תמונותיי במועדון.

היום אנו יודעים לאן התפתחה הטכנולוגיה ולדעתי בעוד מספר שנים (בעשרות לא רבות) נוכל לשדר מהמוח תמונה או סרט וידאו שהעין ראתה, ישירות למאגר תמונות או לכל מאגר אחר בצבעים אותנטיים.  ישנו גוף גדול מאד בעולם שהשקיע או עדיין משקיע מדי שנה $M30 בנושא טלפתיה בין חיילים עבור שדה הקרב.
 

מהו הציוד שאתה משתמש בו כיום?
היום אני מצלם במצלמות ניקון 7100D – 3D. ברשותי עדשות מרחבות 10.5 מ"מ עד 600 מ"מ.
למדתי את תורת הצילום בקורסים קצרים וקריאת ספרים בטיסות.

מיהם הצלמים שהשפיעו עליך?
אנסל  אדמס מבחינת צילום נופים. הוא אשר מתוך קבוצת צלמים מצומצמת, העלה את הכרת הצילום כאמנות. עד אז האמנים פסלו את הצילום כאמנות, מתוך טענה שצילום הוא "העתק המציאות" ולפיכך אינו יכול לבטא אמנות. צלם שני הוא צלם צרפתי מפורסם בשם הנרי קרטייה ברסון, אותו רבים מכנים "האב הרוחני של כל צלם עיתונות".
 
איך בחרת את התחום שלך?
בהתחלה צילמתי כל דבר. חיש מהר נמשכתי אל ההיבט היצירתי ורכשתי תוכנת פוטושופ. מאז אני מעבד כל תצלום על-פי טעמי היצירתי האישי והוא נושא את חתימתי. לאחר מכן נמשכתי אל צילומי חטף עם צילומי לילה וכו'. בשלב מאוחר יותר עברתי לצילומי תנועה, הן בהקפאת תנועה והן בטשטוש תנועה. לפני מעל שנתיים עברתי לצילומי עיתונות כאשר לא רק התיעוד מעניין אתי אלא בעיקר העניין המיוחד אשר בכל תצלום.
 

מה מייחד את הסגנון הצילומי שלך?
ארבעה התחומים: יצירה, חטף, תנועה ועיתונות.
המייחד את הצילום שלי הוא שאני מצלם כל דבר שה' ברא ועוד קצת. כל תמונה שלי עוברת פוטושופ, אפילו נגיעה קטנה. הרי ה' ברא את הפוטושופ ביום השמיני אז למה לא להשתמש בו. יש עדיין חברים צלמים שלא משתמשים בפוטושופ, אולי מפחד המחשב. הרי אם אתה אומן אז תמיד יש לך הרצון להוסיף ולשנות (לא צילום עיתונות). חברים אומרים לי כאשר הם רואים תמונות שלי בין תמונות של אחרים, הם מזהים מיד את תמונה שלי לפי עיבוד התמונה.
 
מה הדבר הכי מטורף ולא שגרתי שקרה לך במהלך צילומים?
הדבר הכי מטורף שקרה לי היה הצילומים בחרבין שבסין בפסטיבל הקרח. בלילה הקור היה מינוס 50 מעלות וביום מינוס 36 מעלות. חזרתי עם כוויות קור בידיים. ברצוני לציין שציוד הניקון והבטריות עבדו ללא כל בעיה.
 
כיצד אתה מחדש כל הזמן? מהיכן הרעיונות?
אני כל הזמן מחפש במה עוד להתנסות ולדוגמה, לאחרונה התחלתי להתנסות גם בצילום דרך מיקרוסקופ בהגדלות של פי 20 – 40 – 60.
 
כיצד בוחרים לוקיישן לצילום?
אין לי צורך בלוקיישן.
 

ספר לנו על תהליך עיבוד התמונות
תהליך עיבוד התמונות ארוך מאד. לרשות הצלמים רבבות אפשרויות.
לעתים לעיבוד תמונה אפשר להשקיע שעות רבות, ימים ואפילו שבועות, הכל בהתאם ליצירה ולזמן הפנוי.
 
מה אתה הכי אוהב בצילום?
ההיבט היצירתי
 
מה אתה הכי פחות אוהב בצילום?
צילום אנשים בפוזה "צלם אותי" ובמילים אחרות, צילום שאינו טבעי, הכולל: חיוך מאולץ, מבט "ללא נשמה" וכו'. 
אני גם פחות אוהב לצלם תמונות קשות (תמונות עיתונות).
 

מה תמליץ לצלמים בתחילת הדרך?
רק שיבחרו בין צילום אומנותי או עיתונות או אירועים ברוב המקרים הם לא הולכים ביחד. אני בחרתי באומנותי מכל הלב.
 
תן לנו טיפ מקצועי חשוב, או טיפים
אני ממליץ לצלמים חדשים לא להזדרז ללחוץ על כפתור הצילום אלה הרבה הרבה התבוננות לפני שלוחצים. תמיד אני שואל את חבריי הצלמים כשאנחנו מצלמים ביחד - לפני שאתה מצלם האם יש לך קונה לתמונה. הרעיון הוא האם התמונה שאתה מצלם תהיה גם טובה לאחרים.
 
 
 
 

אהבו אותנו

חפשו אותנו





 
צור קשר

local סניף ת״א, רח׳ דוחן 20
local סניף חיפה, רח׳ חלץ 2
telephone 077-2155009
mail info@photofreak.co.il
   
   
 
© 2017 PhotoFreak Ltd All Rights Reserved. ט.ל.ח
 
לייבסיטי - בניית אתרים